19 February 2009

LARIAN MEGAH - ROAD RUN

SALAM n GUD EVENING...

fuh...kepenatan dirasai apabila menamatkan larian hari ni..jarak boleh tahan la..5.7km...pemenang dikira ikut tingkatan n jantinalah...alhamdulillah dapat JOHAN bagi kategori Lelaki Tingkatan 6...walaupn keadaan yg kurang stabil tapi tetap sematkan dalam hati dengan semangat yang tinggi...dapatlah hadiah sekalung medal...hehehe

start pukul 8.30pg xsilap..aku bangun pukul 6.05pg..terus mandi,sembahyg sume n then amek la pisang emas...makan la 2ulas..pas2 cari nasik..tp xda..makan je la roti...seperti biasa g skola dgn motor yamaha lagenda ZR ku..hahaha

sampai skola...kena baca doa...almaklumlah akukan pengawas..then,senamrobik...lepah tu...start la larian dgn pelepasan mgikut kategori...P1,P2.P3.P4.P5,L6nP6,L1,L2,L3,L4,L5...aku pun mula dengan pace biasa..lead la kejap(dalam 3minit macam 2.)tibe2 je lepas 2...budak kelas accounts(vasanth rao) berdesup lari ke depan...FUH!!aku rasa tergugat tapi xpela...aku stil maintain pace aku..kalo aq nak kejar dia,takut cepat pancit...dia pun tinggalkan aku dengan jarak yg agak jauh...

stil dibelakang vasanth..aku rasa dah xdapat nk tangkap dia balik...ada jugak rasa patah semangat,letih,rasa nak berhenti n rasa nak duduk tapi sume 2 aku lawan...aku dengan pace aku yg normal n mcm2 perasaan negatif yg aku dapat lawan tetap meneruskan larian lagi...

pada 700meter terakhir,setelah mengharungi 5km yang landai tapi memenatkan..aq dapat tangkap pelari pertama iaitu vasanth..aq excited tapi xde la sampai tambah kelajuan pace aq...aq maintain je..(lagipun dia dah berjalan)...lepas 2 aq cube potong dia slow2...secara tibe2...dia yg tengah berjalan 2 terus berlari dgn lajunya n berjalan balik..aq xkejar die,tapi stil dgn normal pace aku...aq dah plan strategi time 2..aq plan la,aq lari normal pace n bila dekat dgn dia...aq slow down n dah ada energy,terus pecut dia...ape yg aq plan,aq buat dgn lancar n aq dapat cut die...fuh!masa 2 rasa nak pengsan sebab aku dah kehabisan banyak tenaga...aku lawan perasaan nak berhenti n teruskan berlari selama 200meter lagi n sampai la ke garisan penamat...ALHAMDULLILAH!! AMIN!..

haha...sampai2 je..cikgu ada yang cakap xpercaya la,xsangka la...aku xkisah pun..aku berlari bukan sebab nak dapat terbaik tapi aku berlari untuk menjadikan diri aku lebih baik...
2je la cite pasal aq masa larian megah SMK ALAM MEGAH..20/02/2009

sekian...,
HARIZ

2 comments:

adek dush said...

KEEP UP THE GOOD WORK BRO!!

hariz zin said...

thanx bro..reli appreciate tat! :)